רפואה סינית נוגעת בנקודה הנכונה

דיקור סיני

על טיפול בדיקור סיני ורפואה סינית

עד לפני כמה עשרות שנים רק יחידי סגולה היו מודעים במערב לקיומה של הרפואה הסינית והטיפול בדיקור סיני. אפילו הספקנים שביננו הופתעו מיעילותה המוכחת.

עובדות על טיפול בדיקור סיני

עם חלוף הזמן התחילו לחקור את השיטה ע"י מחקרים רפואיים מדעיים שהוכיחו מעל כל ספק את יעילות הטיפול בדיקור סיני במגוון רחב של בעיות רפואיות שכיחות. טיפול בדיקור סיני נחשב לשיטת הריפוי הנפוצה ביותר הזוכה היום להכרה וללגיטימציה רבה ביותר מצד הממסד הרפואי הקונבנציונלי. כיום ניתן לקבל טיפולים בדיקור סיני בקופות החולים ובבתי החולים השונים בארץ ובעולם, ואפשר להבחין שהדיקור הסיני הוא בין הטיפולים המבוקשים ביותר.

הרפואה הסינית והדיקור הסיני מהוים את המפגש בין הרוח והחומר, שיטת הטיפול בדיקור סיני מטפלת בבעיות ומחלות של כרבע מאוכלוסיית העולם כבר למעלה מאלפיים וחמש מאות שנה, ואף על פי כן רק בשלוש העשורים האחרונים, סביב תחילת שנות ה – 70 החלו לשמוע על טיפול בדיקור סיני בעולם המערבי, מאז הרפואה הסינית והדיקור הסיני נחשפו והתפשטו בעולם כולו. השיטה הראשונה שנחשפה בעולם המערבי היא הדיקור הסיני (האקופונקטורה), ולאחריה הגיעו שיטות נוספות. אז התחילו להכיר גם את השימוש בצמחי מרפא כתוספת משמעותית לטיפול בדיקור סיני. הרפואה הסינית והדיקור הסיני היא אחת מהרפואות העתיקות בעולם, שיטת הטיפול בדיקור סיני נשענת על תובנות עמוקות בבריאות האדם ותפיסת החיים. מסורת עתיקה בת אלפי שנים המועברת מדור לדור. הרפואה הסינית רואה את האדם ואת רבדיו השונים של האדם – כגוף, נפש ורוח ונותנת דגש רב לקשר בין האדם לבין כל המקיף אותו – הסביבה החברתית, עבודה, יחסים, סיפוק מחייו, עונות השנה ועד הטבע שבסביבתו הוא חי, בעיר או מחוץ לעיר…. אסכולות רבות של מחשבה ושיטות עבודה שונות ברפואה הסינית והדיקור הסיני נוסדו במסגרת המסורת ההיסטורית והרחבה של הרפואה הסינית. מיליוני רופאים במהלך אלפי שנים עסקו בטכניקת הדיקור הסיני ופיתחו את הלכותיה. היות שהרפואה הסינית והדיקור הסיני השתרשו בעולם המערבי ב 20-30   השנים האחרונות היא ממשיכה להתפתח ולהסתגל בסביבתנו. 

מחטים קטנות כחוט השערה מוחדרות לנקודות שונות בגוף, את הנקודות בוחרים לפי תלונת המטופל ואופי הטיפול, טיפול בדיקור סיני ממש לא כואב ברוב המקרים וזאת לפי עדותם של ילדים בני 3 שנשאלו בזמן הטיפול בדיקור סיני.

הקליניקה של דורון נמצאת במושב ירקונה, אז למי שמעוניין בדיקור סיני בהוד השרון, דיקור סיני בפתח תקווה, דיקור סיני בכפר סבא, דיקור סיני ברעננה או שזה נוח לו… אשמח לתת את הטיפול הטוב ביותר עם חיוך 🙂

דיקור סיני לכאבי גב

דיקור סיני לכאבי גב הינו אחד מהטיפולים המבוקשים ביותר בארץ ובעולם, מחקרים רפואיים הוכיחו מעל כל ספק את יעילות הטיפול בדיקור סיני לכאבי גב וזאת בהשוואה לטיפולים אחרים שמציעה המערכת הציבורית כמו טיפולי פזיוטרפיה, זריקות ומשכחי כאבים אשר יכולים להקל בטווח הקצר אך אינם מסייעים בטווח הארוך, ידוע שלא ניתן לצרוך משכחי כאבים לאורך זמן, ובחלק ניכר של המקרים אחרי תרופות, פזיוטרפיה וכו.. לא נשאר לרופא אלא להמליץ על ניתוח. כ 80% מהאוכלוסיה סובלת או תסבול מכאבי גב מתישהו בחיים, בין אם מדובר בכאבי גב תחתון או כאבי גב אחרים כמו כאבי גב אמצעי או כאבי גב עליון. קראו עוד…

דיקור סיני לכאבי צוואר

דיקור סיני לכאבי צוואר נחשב לאחת משיטות הטיפול היעילות והמוצלחות לטיפול בכאבי הצוואר, הטיפול בדיקור סיני עוזר גם לכאבים וגם להגבלה בתנועה. הטיפול בדיקור סיני יעיל במיוחד גם לאלו שסובלים מכאבי צוואר בצורה כרונית.

דיקור סיני לכאבי צוואר אצלי במרפאה כולל: דיקור סיני, עיסוי והרפיית השרירים במידת הצורך, שימוש בכוסות רוח במידת הצורך, תרגילי המתאימים לבעיה. קראו עוד…

דיקור סיני לכאבי ברכיים

דיקור סיני לכאבי ברכיים הוכח כיעיל מאוד, דיקור סיני מסייע גם לכאבי ברכיים גם לנפיחות וגם לשיפור התנועה של מפרק הברך, דיקור סיני מסייע לכאבי ברכיים כרוניים ולכאבי ברכיים אקוטיים.

כאבי ברכיים אקוטים יכולים להגרם מסיבות שונות החל ממאמץ יתר כמו הליכה מרובה ואינטנסיבית, פעילות גופנית מוגזמת, עבודה פיזית מאומצת, פציעה, טראומה, חבלה וגיל מבוגר. במצב זה יש כאבי ברכיים חזקים ולרוב גם תהיה נפיחות מקומית. קראו עוד…

תוכן עניינים

רפואה סינית​
דורון שוהם - דורון שוהם Ph.D מטפל בדיקור סיני, כוסות רוח ועיסוי הריון, נרות הופי